Korekta lakieru będzie zabiegiem stosunkowo trwałym, pod warunkiem że dobrze się do niej przyłożymy. Nie dość że efekt utrzyma się nawet przez kilka lat, to jeszcze zaoszczędzimy sporą sumę, sięgającą okolic 1000 złotych.
Kiedy korekta lakieru jest potrzebna?
Uszkodzenia lakieru, które najczęściej są spotykane, to:
- swirle – koliste rysy widoczne w słońcu, powstają z normalnego użytkowania samochodu;
- oksydacja – zmatowiały lakier;
- hologramy – ślady używania maszyny polerskiej, czyli ktoś już próbował robić korektę lakieru.
Pasty polerskie – jakie wybrać?
Zanim zabierzemy się za korektę lakieru, musimy wybrać odpowiednią pastę polerską, a tych jest kilka i są dostępne w różnej ścieralności.
Pasty tak zwane cuttingowe są mocno ścierne i polerując nimi auto pozbędziemy się wymienionych już wcześniej swirli, hologramów czy też zmatowień. Docierają głęboko i stosuje się je w większości dostępnych na rynku samochodów. Jest jednak wyjątek i do niego mamy pastę fast cut, średniościerną. Zastosujmy ją wówczas, jeśli nasz samochód ma delikatny, akrylowy lakier, jak to bywa w japończykach.
Ultra fine – to pasta, którą wykańczamy naszą korektę, nieodzowna, jeśli chcemy cieszyć się gładkim lakierem przez lata. Jest to pasta nabłyszczająca i finiszująca cały proces.
Jak dbać o lakier po korekcie:
- zaleca się nałożenie na lakier wosku lub specjalnej powłoki ceramicznej;
- nie jeździmy na szczotkowe myjnie, które zawierają drobinki piasku wypłukującego naszą pracę;
- mycie samochodu rozpoczynamy zawsze od wstępnego użycia aktywnej piany i używamy miękkiej gąbki lub specjalnych rękawic.
Pasty polerskie dostępne na stronie: https://shiningcar.pl/usuwanie-rys-mleczka-scierne